28 Nisan 2009 Salı

in russia you run for your life!

turist ömer'i çok sevmişimdir.

bu sefer ki gezelim görelim akşamları sapıtalım içelim programımızda moskova ve petersburg'dan alıntılar yapıcaz.

gece treniyle moskova'ya doğru yola çıktık. bu sırada açıp brazaville'den "night train to moscow" dinleyin. iyi gidebilir. kompartıman beklediğimden çok küçük çıktı. dört kişi kaldığımız için kimin ne zaman nereye hareket etmesi problemeni stratejik planlarla çözdük.


ve sonunda moskova...

istasyonda bizi lenin karşıladı. diğer heryerde olduğu gibi...
sabah trafiği türkiye'yi hiç aratmadı. sen çık 140 binlik şehirden git 11 milyonluk moskova'ya.. et ordusundan fenalık geçiricektim. ve şu an hayatımın itirafını yapıyorum ben kremlin'in saraydan ibaret olduğunu sanmaktaydım. ve sarayında bu olduğunu düşünmekteydim:

evet çok gerizekalıyım. kendisi sadece bir kiliseymiş. kremlin bir kale gibi bişimiş. içinde bir sürü kiliselerden oluşan. içinde saray var ama bana hiç büyüleyici gelmedi.
hayatımda moskova'da geçirebileceğim tek günde red square kapalıydı.

gece yine trenle petersburg'a geri döndük. şu an fark ettimki fotoğraf yüklemek beni yoruyor. bu yüzden şimdi teker teker fotoğraf yüklemek istemiyorum ama şunu diyebilirim ki petersburg'da limo bir hayat tarzı

koyarım öle tarza...
bi de zıplamalı fotoğraflar erasms'un vazgeçilmezleri..


rusları sevmedim. çok kabalar. yani evet doğaları öyle aslında. bize öyle geliyor. bütün gezi boyunca bir paranoya hakimdi bişiler çalınıcak diye. bi ara arkadaşımla ayrılmak zorunda kaldık dakikalarca birbirimize sarılıp "bak varınca beni çaldır" dedik. petersburg'da çarların şımarıklığına tanık oldum. insanların görgüsüzlüğüne. ve bir o kadar da fakirliğine. sovyet döneminin kapitalizm amaçlı kullanılmasına pek şaşırmadım. kahrolsun turizm.(berlin'de de duvardan parçalar satıyolardı. otobüsle bir yere gidebilmek trafik nedeniyle 2 saati bulduğu için canım istanbulum dedirtti.
ha bir de dönerkenp pasaport kontrolünde bütün avrupa vatandaşlarının kontrolü 5 saniye alırken benimki tam 6 dakika sürdü. tahmin ettiğimiz için kronometre tuttuk.
peki o zaman size iyi geceler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder